Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAmade-Escot, Chantal; Bennour, Nabila
TitelProductive disciplinary engagement within didactical transactions.
A case study of student learning in gymnastics.
Gefälligkeitsübersetzung: Produktives fachliches Engagement innerhalb didaktischer Transaktionen. Eine Fallstudie über das Lernen von Schülern beim Turnen.
QuelleIn: European physical education review, 23 (2017) 3, S. 279-296Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X16633072
SchlagwörterFallstudie; Qualitative Analyse; Unterrichtsanalyse; Lernsituation; Gruppenarbeit; Tunesien; Turnen; Engagement; Sportunterricht; Unterrichtsanalyse; Lerntheorie; Qualitative Analyse; Fallstudie; Lernerfolg; Sportpädagogik; Unterrichtsorganisation; Unterrichtsforschung; Lernsituation; Lernverhalten; Schülerverhalten; Schülerverhalten; Lernerfolg; Lernprozess; Lerntheorie; Lernverhalten; Gruppenarbeit; Lerninhalt; Unterrichtsforschung; Unterrichtsorganisation; Engagement; Sportpädagogik; Sportunterricht; Turnen; Aufgabenstellung; Tunesien
AbstractThis paper relates to students' productive disciplinary engagement (PDE) within the teaching of gymnastics in Tunisia. Students' engagement is investigated from the pragmatist and social-interactionist perspective of the didactic joint action framework in conjunction with productive disciplinary engagement. Data were collected through ethnographic observations using video recordings and teacher interviews during a 12th grade gymnastics unit conducted by a female teacher in a senior high school. Analyses of students' actions were carried out during significant episodes when they worked without the direct presence of the teacher. The study draws attention to how breaches of the didactic contract initiated by students promote knowledge content development and how students contribute to the situated didactic process. The analyses of students' contrasted cases (two high-skilled, two low-skilled students) highlight how students actively participate in shaping their learning. The discussion points out some generic patterns that keep students engaged in a PDE. The paper is concluded with a consideration of the utility of the two theoretical frameworks for understanding student learning in physical education lessons. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: