Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBelton, Sarahjane; Prior, Paul; Wickel, Eric; Woods, Catherine
TitelThe impact of participation in extra-curricular physical activity on males from disadvantaged schools.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Einfluss einer Teilnahme an außerunterrichtlicher körperlicher Aktivität auf männliche Jugendliche aus benachteiligten Schulen.
QuelleIn: European physical education review, 23 (2017) 1, S. 60-72Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X15625381
SchlagwörterKompetenz; Selbstwahrnehmung; Wohlbefinden; Junge; Irland; Junge; Wohlbefinden; Kompetenz; Freizeitsport; Sportpädagogik; Aktivität; Außerunterrichtlicher Schulsport; Bewegungsverhalten; Aktivität; Außerunterrichtlicher Schulsport; Soziale Schicht; Bewegungsverhalten; Sportpädagogik; Freizeitsport; Bewegungsfreude; Jugendlicher; Irland
AbstractExtra-curricular physical activity (ECPA) may have an important role to play in the health and well-being of adolescents, but the actual benefits are relatively unknown. This study examined ECPA participation amongst adolescent males (age 12-15 years) from disadvantaged backgrounds, and evaluated its impact on overall physical activity (PA) accumulation and psychological well-being. At three time points over a single academic year, participants from four schools (n = 174) wore a pedometer for seven days and completed a questionnaire assessing habitual PA, frequency of ECPA participation, barriers to ECPA participation and seven psychosocial subscales. An average year-long score was calculated for each participant, for each variable. Across seasons, 84% of participants reported regular ()= twice a week) or occasional (once a week) participation in ECPA. Those reporting regular participation in ECPA were significantly (p ( .01) more active (steps/day) and scored higher (p ( .01) on each psychosocial subscale. Results of multinomial regression analysis showed that perceived physical competence (p ( .001) had a significant main effect on ECPA participation. Our study results indicate that students from disadvantaged backgrounds whom participate in ECPA at least once a week are significantly more physically active and have a higher level of psychological well-being than those who never participate. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: