Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLe, Huy; Robbins, Steven B.
TitelBuilding the STEM pipeline: Findings of a 9-year longitudinal research project.
Gefälligkeitsübersetzung: Bau der MINT-Pipeline: Erkenntnisse aus einer Längsschnittuntersuchung über neun Jahre.
QuelleIn: Journal of vocational behavior, (2016) 95/96, S. 21-30Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0001-8791; 1095-9084
DOI10.1016/j.jvb.2016.07.002
SchlagwörterKognitive Kompetenz; Sozialisation; Adoleszenz; Beruf; Berufsberatung; Berufswahl; Informatik; Mathematik; Naturwissenschaften; Schüler; Sozialisation; Student; Studienerfolg; Technik; Schulleistung; USA; Berufserfolg; Kognitive Kompetenz; Schüler; Schulleistung; Informatik; Mathematik; Naturwissenschaften; Beruf; Berufserfolg; Berufsberatung; Berufsinteresse; Berufswahl; Studienwahl; Studienerfolg; Bachelor-Studiengang; Technik; Hochschulabsolvent; Junger Erwachsener; Student; USA
Abstract"This research addresses the call for identifying the human capital for the U.S.'s future STEM workforce. Using a national dataset tracking 34,744 middle school students up to six years after their first enrollment in a four-year college, we investigated the developments of two individual difference predictors of STEM success based on the Person-Environment fit (P-E fit) model, quantitative ability and STEM interest fit, from adolescence to early adulthood. Results show that these individual difference factors are reciprocally related and thus mutually develop over time. They are relatively stable at adolescence and meaningfully predict the probability that the students obtained a college degree in STEM approximately nine years later. This finding has important theoretical implication as it helps resolve conflicting perspectives regarding the causal relationships between interests and abilities. Finally, we also found that the development and prediction of quantitative ability and interest fit are similar for both men and women, suggesting that they can be useful to identify future STEM participants at early age." (Author's abstract, © 2016 Elsevier).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of vocational behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: