Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClancy, Patrick
TitelIsomorphism in higher education policy.
The incorporation of supranational perspectives into Irish national policy.
QuelleIn: Journal of the European higher education area, 6 (2016) 2, S. 1-25Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2192-0109
SchlagwörterHochschulsystem; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Europäische Union; Ausland; Irland
AbstractThis paper explores the influence of transnational actors and agencies on national higher ed-ucation policy. It presents a case study of the external influences on the National Strategy for Higher Education, the policy document prepared by a government appointed strategy group and endorsed by the Irish government as the determinant of future higher education policy to 2030. The report of the strategy group is characterised by the absence of any detailed re-search and analysis of the characteristics and operation of the Irish higher education system. A documentary analysis of the strategy report reveals the extent to which its analysis and recommendation are entirely congruent with the current policy consensus as developed and promulgated in two major OECD reports. The paper points to the limitations of policy analysis and recommendations, which ignore the structural and operational characteristics of national systems. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2016/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the European higher education area" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: