Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Braune-Krickau, Tobias |
---|---|
Titel | Inklusion als Anerkennung? Überlegungen zur theoretischen Auslegung des Inklusionskonzepts. |
Quelle | In: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie, 67 (2015) 3, S. 227-236Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1437-7160; 2366-7796 |
DOI | 10.1515/zpt-2015-0305 |
Schlagwörter | Inklusion; Gleichheit; Partizipation; Anerkennung; Differenz; Konzept |
Abstract | This article discusses possible contributions of a theory of recognition to our understanding of inclusion. Therefore, Axel Honneth's version of recognition-theory is presented. The author shows that - in terms of inclusion - this theory mainly offers a differentiated picture of the relationship of equality and difference and suggests a meaning of the popular phrase 'participating in society'. |
Erfasst von | Comenius-Institut, Münster |
Update | 2016/2 |