Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVors, Olivier; Gal-Petitfaux, Nathalie; Potdevin, Francois
TitelA successful form of trade-off in compensatory policy classrooms: processes of ostentation and masking.
A case study in French physical education.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine erfolgreiche Form von Kompromiss in Klassen mit kompensatorischem Konzept: Prozesse von Zurschaustellung und Maskierung. Eine Fallstudie aus dem Sportunterricht in Frankreich.
QuelleIn: European physical education review, 21 (2015) 3, S. 340-361Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X15569373
SchlagwörterFallstudie; Aufmerksamkeit; Konfliktlösung; Verhalten; Soziale Interaktion; Lehrerverhalten; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schülerverhalten; Verhaltensauffälligkeit; Lernprozess; Kompetenzorientierung; Lernziel; Sportpädagogik; Sportunterricht; Strategie; Frankreich
AbstractSince 2010, French middle schools with a high enrolment of difficult students have benefited from a compensatory policy called 'Écoles Collèges et Lycées pour l'Ambition, l'Innovation et la Réussite' (ECLAIR) (Primary and Secondary Schools for Ambition, Innovation and Success). These difficult students frequently misbehave, disengage from academic tasks and provoke conflict in the classroom. However, some physical education (PE) teachers are able to develop successful teaching strategies. This case study has analysed precisely the activity of the teacher in relation to the activity of the students in these difficult classes. It examined the successful forms of interaction between teachers and students in PE classes and sought to determine the meaning of these interactions in structuring a 'difficult' classroom culture. The study was conducted within a situated cognitive anthropology framework in middle schools enrolled in the ECLAIR programme. Eight successful PE teachers and 24 students between the ages of 12 and 16 were involved in this qualitative study. The results revealed that, in spite of divergent intentions, the respective activities of the teachers and students remained coordinated. This coordination was based on a recurrent form of classroom interaction that made use of processes of ostentation and masking. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: