Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBraconier, Henrik
InstitutionOECD / Economics Department
TitelDeterminants of tertiary graduations.
Gefälligkeitsübersetzung: Determinanten der Hochschulbildung.
QuelleParis (2015), 22 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD Economics Department working papers. 1138
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN1815-1973
DOI10.1787/5js4hmvns9hh-en
SchlagwörterBildung; Bildung; Finanzierung; Öffentliche Ausgaben; Prognose; Schulleistung; Öffentliche Förderung; Ausgaben; Determinante; Hochschulbildung; Stipendium; Quote; Stipendium; Öffentliche Förderung; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Schulleistung; Determinante; Angebotsentwicklung; Ausgaben; Finanzierung; Nachfrageentwicklung; Öffentliche Ausgaben; Ökonomische Determinanten; Arbeitskräfteangebot; Hochschulbildung; Prognose; Quote; Hochschulabsolvent; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung)
AbstractThis paper proposes and estimates a model of demand for and supply of graduations in tertiary education, which is then used to construct forward-looking scenarios for graduation rates by country. Consistent with evidence that economic returns to education have remained high in spite of rising educational attainment levels, the paper accords a great deal of attention to developments in gross earnings at various levels of the earnings distribution, though other factors are also accounted for. The analysis shows that demand for tertiary graduations increases in per capita incomes, wage differentials between high and medium earners, and PISA scores. Supply of graduations increases in tuitions and (to a lesser extent) government funding, but also in the share of students enrolled in private institutions and PISA scores. Based on the OECD 50-year scenarios for per capita incomes and earning inequalities (Braconier et al., 2014), the estimated model is used to generate future scenarios of demand for tertiary education, pointing to increases between 30 and 60 per cent across OECD countries over the coming 50 years. Such large increases in demand would put pressure on the supply, either requiring substantial additional government spending or a major shift towards tuition funding across OECD countries. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: