Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMesmer, Heidi Anne; Cunningham, James W.; Hiebert, Elfrieda H.
TitelToward a Theoretical Model of Text Complexity for the Early Grades: Learning from the Past, Anticipating the Future
QuelleIn: Reading Research Quarterly, 47 (2012) 3, S.235-258 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0553
SchlagwörterPrimary Education; Reader Text Relationship; Difficulty Level; Familiarity; Models; Emergent Literacy; Semantics; Evidence; Reading Comprehension; Syntax; English Language Learners; Connected Discourse; Reading Research
AbstractIn this conceptual essay, we offer rationales and evidence for critical components of a working model of text complexity for the early grades. In the first three sections of the article, we examine word-level, syntax-level, and discourse-level features of text, posing questions for future research. In the fourth section, we address elements of text treatments--the collection of texts with which beginning readers will interact longitudinally over the course of their early literacy development. This conceptual essay produces a unified treatment of the complexities of early grade text through the introduction of a theoretical framework, assimilating the extant research into a theory of early grade text and delineating a theoretical and empirical strategy for transforming the framework into a mature model. (Contains 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Research Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: