Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWalcott, Rinaldo
TitelPost-Civil Rights Music; or Why Hip Hop Is Dominant
QuelleIn: Action, Criticism, and Theory for Music Education, 4 (2005) 3, (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1545-4517
SchlagwörterStellungnahme; Music Education; Civil Rights; Popular Culture; Racial Factors; African Americans; Cultural Influences; Social Influences
AbstractHip hop is the most multicultural of popular musical forms--all races and ethnicities are involved. Simultaneously hip hop is also the most racialized, and indeed the most blackened, musical form of individuals' times. How did this happen and why should it be of interests to music scholars? In this short essay, the author attempts to suggest that a healthy understanding of contemporary popular musics and the commodified baggage of race has much to offer reconceptualizations of music studies. The author brings to the conversation a commitment to interdisciplinary scholarship or what some would call cultural studies. (ERIC).
AnmerkungenMayDay Group. Brandon University School of Music, 270 18th Street, Brandon, Manitoba R7A 6A9, Canada. Tel: 204-571-8990; Fax: 204-727-7318; Web site: http://act.maydaygroup.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action, Criticism, and Theory for Music Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: