Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilliams, Cynthia Hansberry
Titel"You Gotta Reach 'Em": An African American Teacher's Multiple Literacies Approach
QuelleIn: Theory Into Practice, 45 (2006) 4, S.346-351 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-5841
DOI10.1207/s15430421tip4504_8
SchlagwörterAfrican American Teachers; Literacy; Teaching Methods; English Instruction
AbstractTeachers who utilize a multiple literacies approach to language instruction provide opportunities for students from culturally and linguistically diverse backgrounds to become more successful learners. A multiple literacies approach fosters an atmosphere of participation that allows students to tap into the language resources and cultural knowledge of their home communities and engage in meaningful learning. Equally important, a multiple literacies instructional approach helps students from culturally and linguistically diverse backgrounds, such as African American Language speakers, acquire standard language without sacrificing their identities. (Author).
AnmerkungenLawrence Erlbaum Associates, Inc. 10 Industrial Avenue, Mahwah, NJ 07430. Tel: 800-926-6579; Tel: 201-258-2200; Fax: 201-236-0072; e-mail: journals@erlbaum.com; Web site: https://www.erlbaum.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Theory Into Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: