Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBresciani, Marilee J.
TitelAn Understanding of Students' Perspectives toward Diversity at a Midwestern Health Professional School: A Phenomenological Study.
QuelleIn: NASPA Journal, 41 (2003) 1Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1559-5455
SchlagwörterCollege Students; Cultural Differences; Diversity (Faculty); Foreign Students; Postsecondary Education; Racial Differences; Sex Differences; Student Attitudes; Student Diversity; Student Needs
AbstractStudy was conducted to better understand students' perceptions toward diversity within their institution. Students defined diversity broadly and five themes identifying students' needs in regards to diversity emerged. The themes included the students' need to be respected, the international students' need to not feel so isolated, and the need for students to not be gender stereotyped. (Contains 36 references.) (Author/ADT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NASPA Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: