Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVeugelers, Wiel; de Kat, Ewoud
TitelMoral Task of the Teaching According to Students, Parents and Teachers.
QuelleIn: Educational Research and Evaluation: An International Journal on Theory and Practice, 9 (2003) 1, S.75-91Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1380-3611
SchlagwörterCommunication (Thought Transfer); Foreign Countries; High School Students; High Schools; Moral Values; Parent Attitudes; Parents; Student Attitudes; Teacher Attitudes; Teacher Role; Teachers; Netherlands
AbstractSurveyed teachers (n=86), parents (n=180), and students (n=571) in the Netherlands about what they considered to be the moral task of the teacher and how they viewed two dominant concepts: transfer of values and value communication. Stimulating communication about values was seen as most important by parents, teachers, and students. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Research and Evaluation: An International Journal on Theory and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: