Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLundgren, Diane; Morrison, Johnetta Wade
TitelInvolving Spanish-Speaking Families in Early Education Programs.
QuelleIn: Young Children, 58 (2003) 3, S.88-95Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-6619
SchlagwörterEarly Childhood Education; Family Needs; Family School Relationship; Limited English Speaking; Outreach Programs; Parent Participation; Parent School Relationship; Spanish Speaking; Young Children
AbstractDescribes benefits of involving Spanish-speaking families in early education and care programs. Identifies barriers to involvement, including communication difficulties, cultural characteristics, family structure, work schedules, and negative school experiences. Offers strategies to foster participation, including parent-teacher conferences, program handbooks, continued communication, and group activities. Asserts that educational systems should capitalize on Hispanic parents' values regarding family and education. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: