Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKillen, Melanie; Lee-Kim, Jennie; McGlothlin, Heidi; Stangor, Charles
TitelHow Children and Adolescents Evaluate Gender and Racial Exclusion.
QuelleIn: Monographs of the Society for Research in Child Development, 67 (2002) 4, S.1-119Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-976X
SchlagwörterAdolescents; Age Differences; Children; Context Effect; Cross Sectional Studies; Friendship; Intergroup Relations; Models; Peer Relationship; Performance Factors; Racial Differences; Sex Differences; Social Bias; Social Cognition; Stereotypes
AbstractAssessed fourth, seventh, and tenth graders' social reasoning about exclusion in three social contexts: friendship, peer, and school. Found that there were significant patterns of reasoning about exclusion for the context, the target of exclusion, and the degree to which social influence, authority expectations, and cultural norms explained children's judgments. Also found significant gender, age, and participant ethnicity differences. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Monographs of the Society for Research in Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: