Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCatts, Hugh W.; Fey, Marc E.; Tomblin, J. Bruce; Zhang, Xuyang
TitelA Longitudinal Investigation of Reading Outcomes in Children with Language Impairments.
QuelleIn: Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 45 (2002) 6, S.1142-57Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-4388
SchlagwörterBeginning Reading; Elementary Education; Grade 2; Grade 4; Kindergarten; Language Impairments; Longitudinal Studies; Predictor Variables; Prereading Experience; Reading Achievement; Reading Difficulties
AbstractThis longitudinal study followed reading progress in 208 children with language impairments (either specific or nonspecific) compared to normal and low IQ controls from kindergarten through fourth grade. Children with language impairment in kindergarten, especially nonspecific language impairment, were at high risk of reading disabilities in grades 2 and 4. Literacy knowledge in kindergarten usually predicted later reading outcomes. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech, Language, and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: