Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMabokela, Reitumetse Obakeng
TitelHear Our Voices! Women and the Transformation of South African Higher Education.
QuelleIn: Journal of Negro Education, 70 (2001) 3, S.204-18Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2984
SchlagwörterBlack Teachers; Case Studies; Equal Opportunities (Jobs); Foreign Countries; Higher Education; Racial Discrimination; Sex Discrimination; Women Administrators; Women Faculty; South Africa
AbstractExamines the experiences of black women faculty and administrators in South African institutions of higher education. Presents three cases that explore challenges women scholars have had to address within the context of a rapidly changing sociopolitical environment, which in turn have influenced the transformation of higher education in South Africa. Investigates how these emergent scholars have survived and succeeded in this environment. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Negro Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: