Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLightbown, Patsy M.; Halter, Randall H.; White, Joanna L.; Horst, Marlise
TitelComprehension-Based Learning: The Limits of "Do It Yourself."
QuelleIn: Canadian Modern Language Review, 58 (2002) 3, S.427-64Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0008-4506
SchlagwörterElementary Secondary Education; English (Second Language); Foreign Countries; Oral Language; Reading Comprehension; Reading Instruction; Second Language Instruction; Second Language Learning; Writing Skills
AbstractReports a study of children in a comprehension-based English-as-a-Second-Language program. After 6 years students performed as well as comparison students on measures of comprehension and measures of oral production. Describes gaps in the written language of students in the comprehension-based program, includes a follow-up study with secondary students, and concludes with a discussion of the need for pedagogical guidance for the development of writing skills. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Modern Language Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: