Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTurner, Julianne C.; Midgley, Carol; Meyer, Debra K.; Gheen, Margaret; Anderman, Eric M.; Kang, Yongjin; Patrick, Helen
TitelThe Classroom Environment and Students' Reports of Avoidance Strategies in Mathematics: A Multimethod Study.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 94 (2002) 1, S.88-106Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterAffective Measures; Aptitude Treatment Interaction; Classroom Environment; Educational Strategies; Help Seeking; Mathematics; Mathematics Anxiety; Motivation Techniques; Student Attitudes; Student Reaction; Teacher Student Relationship
AbstractThe relation between learning environment (perceptions of classroom goal structure and teachers' instructional discourse) and students' reported use of avoidance strategies (self-handicapping, avoidance of help seeking) and preference to avoid novelty in mathematics was examined. High incidence of motivational support was uniquely characteristic of high-mastery/low-avoidance classrooms, suggesting mastery goals include an affective component. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: