Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStafford, Alison M.; Alberto, Paul A.; Fredrick, Laura D.; Heflin, L. Juane
TitelHeller, Kathryn W.Preference Variability and the Instruction of Choice Making with Students with Severe Intellectual Disabilities.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 37 (2002) 1, S.70-88Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterDecision Making; Elementary Secondary Education; Instructional Effectiveness; Personal Autonomy; Severe Mental Retardation; Training Methods
AbstractA sequence of choice levels was implemented using constant time delay to teach choice making to five children with severe intellectual disabilities. Evaluation indicated that both the specific sequence of choice levels and constant time delay were effective in teaching these students to make choices. It also found that individual preferences varied on a weekly basis. (Contains references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: