Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWeiler, Jeanne
TitelAlternative Visions: (Re)Fashioning Female Gender Identities within an Urban Classroom.
QuelleIn: Race, Gender & Class, 8 (2001) 1, S.162-83Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-8354
SchlagwörterAdolescents; Career Education; Classroom Techniques; Cooperative Learning; Elementary Secondary Education; Females; Gender Issues; High Risk Students; High School Students; Hispanic American Students; Integrated Curriculum; Nontraditional Education; Public Schools; Sexual Identity; Urban Schools; New York (New York)
AbstractExplores how an invisible pedagogy (integrated curriculum) benefits young adolescent females attending a school for educationally disenfranchised students, using Bernstein's theory of pedagogic practice. Examines aspects of the curriculum that positively impact gender identity among young, working class women, emphasizing skills and knowledge that may help them more critically examine and negotiate unequal relations at home and at work. (SM)
AnmerkungenRace, Gender & Class, Jean Ait Belkhir, Dept. of Social Services, Souther University of New Orleans, 6400 Press Dr., New Orleans, LA 70126. Tel: 504-286-5232.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Race, Gender & Class" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: