Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSherman, Lee; Castanza, Gordon E.
TitelTaking It Slow: An Alaska Educator Urges Caution in Starting Charters.
QuelleIn: Northwest Education, 6 (2001) 3, S.37-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Accountability; Administrative Problems; Charter Schools; Educational Change; Educational Legislation; Elementary Secondary Education; Interviews; Leadership Responsibility; School Administration; State Legislation; Theory Practice Relationship; Alaska
AbstractA retired teacher and administrator advocates charter schools, but feels a solid research base is needed before rushing into them. Many charter school founders don't know what it takes to run the business aspect of schools, and Alaska's legislation has no oversight or accountability provisions. Charter schools need seasoned leadership, well-defined curricula, quantifiable objectives, and accountability. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: