Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFugate, Amy L.; Amey, Marilyn J.
TitelCareer Stages of Community College Faculty: A Qualitative Analysis of their Career Paths, Roles, and Development.
QuelleIn: Community College Review, 28 (2000) 1, S.1-22Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0091-5521
SchlagwörterStellungnahme; Career Choice; Career Ladders; College Faculty; Community Colleges; Faculty Development; Faculty Recruitment; Teacher Attitudes; Two Year Colleges
AbstractReports findings from interviews of 22 faculty that elicited perceptions of their career paths, early-stage career roles, and the role played by faculty development. Finds that the majority chose the community college because of its emphasis on teaching and that their career roles changed over time. Makes recommendations for faculty recruitment, retention, and development. (Contains 28 references.) (VWC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Community College Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: