Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPike, Gary R.
TitelThe Effects of Residential Learning Communities and Traditional Residential Living Arrangements on Educational Gains during the First Year of College.
QuelleIn: Journal of College Student Development, 40 (1999) 3, S.269-84Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0897-5264
SchlagwörterCollege Students; Dormitories; Higher Education; Intellectual Development; Interaction; Learning; Student Development; Student Participation
AbstractExamines students' learning and intellectual development while living in formal learning communities in residence halls. Students in residential learning communities had significantly higher levels of involvement, interaction, and gains in learning and intellectual development than did students in traditional residence halls. Participation in learning communities directly enhanced students' involvement and interaction and indirectly promoted integration and gains. (Author/MKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: