Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderman, Eric M.; Maehr, Martin L.; Midgley, Carol
TitelDeclining Motivation After the Transition to Middle School: Schools Can Make a Difference.
QuelleIn: Journal of Research and Development in Education, 32 (1999) 3, S.131-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-426X
SchlagwörterArticulation (Education); Attitude Change; Grade 5; Grade 6; Institutional Characteristics; Intermediate Grades; Middle School Students; Middle Schools; Student Attitudes; Student Motivation
AbstractInvestigated the effects of transitioning from elementary to middle school on the motivational beliefs of students attending two very different types of middle schools. Surveys of students at the end of grades 5, 6, and 7 indicated that while few differences existed in elementary school, students' motivational beliefs changed differently, depending on which type of middle school they attended. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research and Development in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: