Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLight, Janice C.; Binger, Cathy; Ramsay, Karen N.; Agate, Tracy L.
TitelTeaching Partner-Focused Questions to Individuals Who Use Augmentative and Alternative Communication To Enhance Their Communicative Competence.
QuelleIn: Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 42 (1999) 1, S.241-55Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-4388
SchlagwörterAdolescents; Adults; Augmentative and Alternative Communication; Cerebral Palsy; Children; Communication Disorders; Communication Skills; Generalization; Instructional Effectiveness; Interpersonal Communication; Maintenance; Mental Retardation; Questioning Techniques; Training Methods
AbstractSix individuals (ages 10 to 44) with communication disorders who used augmentative and alternative communication were provided instruction on the acquisition, generalization, and long-term maintenance of partner-focused questions. Instruction used least-to-most prompting hierarchy in real-world interactions and simulations. All subjects learned the skill, generalized it to new situations in the natural environment, and maintained skills two months later. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech, Language, and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: