Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTomsen, Jennifer L.; Disinger, John F.
TitelA Method for Assessing Effects of an Introductory Environmental History Course on Student Worldviews.
QuelleIn: Journal of Environmental Education, 29 (1998) 2, S.11-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0095-8964
SchlagwörterAttitude Change; Attitude Measures; Environmental Education; Evaluation Methods; Higher Education; Introductory Courses; Student Attitudes; Student Surveys; Triangulation; Values Education; World Views
AbstractDescribes a method for assessing the effects of an undergraduate environmental history course on student environmental worldviews, the foundation of which is triangulation of method. A grounded survey instrument was used to supply quantitative and qualitative data which were supplemented by data from open-ended interviews. The method was effective in identifying degree and direction of changes in student worldviews. Contains 23 references. (Author/PVD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Environmental Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: