Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNeumann, Ruth
TitelResearching the Teaching-Research Nexus: A Critical Review.
QuelleIn: Australian Journal of Education, 40 (1996) 1, S.5-18Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-9441
SchlagwörterStellungnahme; College Faculty; College Instruction; Faculty Workload; Higher Education; Personal Narratives; Productivity; Research; Student Evaluation of Teacher Performance; Surveys; Teacher Attitudes; Teacher Effectiveness; Teacher Responsibility
AbstractA review of literature concerning the relationship between college teaching and faculty research activities looks at the historical and organizational origins of faculty work, then examines three approaches in the literature: (1) personal commentaries; (2) correlations of effectiveness and productivity measures; and (3) faculty attitude and workload surveys. Other investigative approaches are also discussed. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: