Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGlanz, Jeffrey
TitelExploring Supervision History: An Invitation and Agenda.
QuelleIn: Journal of Curriculum and Supervision, 10 (1995) 2, S.95-113Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0882-1232
SchlagwörterEducational History; Elementary Secondary Education; Misconceptions; Research Needs; Supervision; Theory Practice Relationship
AbstractThe paucity of historical research in supervision can be attributed to marginalization of historical inquiry, lack of clarity about supervisory duties, a positivistic model of social research, and unfavorable images of supervision and supervisors. Research needs include accounts of early 20th-century practicing supervisors, educational biographies of well-known superintendents, further investigation of school supervision in Europe and Colonial America, and examination of supervision in various institutional settings. (74 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Curriculum and Supervision" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: