Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enO'Shea, Lawrence J.; O'Shea, Dorothy J.
TitelA Component Analysis of Metacognition in Reading Comprehension: The Contributions of Awareness and Self-Regulation.
QuelleIn: International Journal of Disability, Development and Education, 41 (1994) 1, S.15-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0156-6555
SchlagwörterCues; Foreign Countries; Intermediate Grades; Learning Strategies; Metacognition; Reading Comprehension; Reading Difficulties; Reading Instruction; Self Management; Australia
AbstractThirty-six Australian students (grades 5-7) with reading difficulties were trained to cue themselves to the purpose of reading or to cue themselves in addition to underlining key words and phrases as they read. The combination of awareness of purpose and the employment of a self-regulated underlining strategy generated better reading comprehension. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Disability, Development and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: