Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPrather, James E.; Carlson, Christina E.
TitelWhen Four-Year and Community Colleges Cooperate: Studies in Planning for Enrollment Maximization.
QuelleIn: Journal of Applied Research in the Community College, 1 (1994) 2, S.129-42Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1068-610X
SchlagwörterStellungnahme; Articulation (Education); Classification; College Planning; Community Colleges; Cooperative Programs; Enrollment Management; Higher Education; Intercollegiate Cooperation; Shared Facilities; Shared Resources and Services; Student Recruitment; Two Year Colleges
AbstractPresents a typology of cooperative ventures initiated by community colleges and baccalaureate-granting institutions to maximize enrollment, share resources, and improve educational opportunities. Identifies five types: articulation and coordination; on-site, upper-division course offerings; on-site degree programs; satellite campuses; satellite universities or university colleges. Discusses the role of institutional researchers in planning and evaluation. (MAB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Applied Research in the Community College" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: