Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSeawel, Lori; und weitere
TitelA Descriptive Study Comparing Computer-Based Word Processing and Handwriting on Attitudes and Performance of Third and Fourth Grade Students Involved in a Program Based on a Process Approach to Writing.
QuelleIn: Journal of Computing in Childhood Education, 5 (1994) 1, S.43-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1043-1055
SchlagwörterAge Differences; Computer Attitudes; Computer Uses in Education; Elementary Education; Elementary School Students; Handwriting; Individual Differences; Process Approach (Writing); Process Education; Word Processing; Writing Attitudes; Writing Processes; Writing Skills
AbstractCompared the effects of computer-based word processing and writing by hand on 14 third and fourth graders' attitudes and performance in the writing process. Found that third graders tended to make more revisions and edits when using a word processor, whereas fourth graders made more changes in their handwritten drafts. (MDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Computing in Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: