Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTsirul'nikov, Anatolii
TitelWhat to Study? Notes on the Margins of the History of Pedagogy.
QuelleIn: Soviet Education, 31 (1989) 8, S.3-37Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0038-5360
SchlagwörterStellungnahme; Curriculum Development; Education Work Relationship; Educational Change; Educational Development; Educational History; Educational Research; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Government School Relationship; Political Influences; Political Socialization; Teacher Student Relationship; Technical Education; Vocational Education; USSR
AbstractTraces developments in Soviet education from the 1920s. Points out shifts in teaching practices and research, from the Leninist vision of labor collective schools to the Stalinist era's bureaucratic, counterrevolutionary tendencies. Argues current educational reform revisits the Leninist ideal of combining instruction with social production needs and democratizing relations in the classroom. (CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Soviet Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: