Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, Teresa C.; und weitere
TitelThe Role of Sex Differences in the Referral Process as Measured by the Peabody Picture Vocabulary Test-Revised and the Wechsler Intelligence Scale for Children-Revised.
QuelleIn: Psychology in the Schools, 26 (1989) 4, S.354-58Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary School Students; Elementary Secondary Education; Intelligence Tests; Referral; Secondary School Students; Sex Differences; Special Education; Vocabulary Skills; Peabody Picture Vocabulary Test; Wechsler Intelligence Scale for Children
AbstractExplored sex differences on the Peabody Picture Vocabulary Test-Revised (PPVT-R) and the Wechsler Intelligence Scale for Children-Revised (WISC-R) in a sample of 432 Arkansas school children, ages 6 to 16, referred for special education assessment. Analysis of variance indicated significant sex differences among WISC-R Full Scale, Verbal, and Performance IQs and PPVT-R standard scores. (Author/TE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: