Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoberts, Theresa A.; Kraft, R. Harter
TitelDevelopmental Differences in the Relationship between Reading Comprehension and Hemispheric Alpha Patterns: An EEG Study.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 81 (1989) 3, S.322-28Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Brain Hemisphere Functions; Child Development; Cognitive Development; Electroencephalography; Elementary School Students; Grade 1; Grade 2; Grade 5; Grade 6; Intermediate Grades; Males; Primary Education; Reading Comprehension; Silent Reading; Young Children
AbstractFifty-five boys, aged 6 to 8 and 10 to 12 years, were administered EEGs while they silently read short passages. Subjects were then tested on the passages. Age differences in the relationship between hemisphere activation during silent reading and reading comprehension were discovered. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: