Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPlake, Barbara S.; Melican, Gerald J.
TitelEffects of Item Context on Intrajudge Consistency of Expert Judgments via the Nedelsky Standard Setting Method.
QuelleIn: Educational and Psychological Measurement, 49 (1989) 1, S.45-51Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDifficulty Level; Estimation (Mathematics); Evaluators; Higher Education; Interrater Reliability; Item Analysis; Item Banks; Mathematics Tests; Minimum Competency Testing; Predictive Measurement; Professors; Scoring; Standard Setting (Scoring); Standards; Test Length
AbstractThe impact of overall test length and difficulty on the expert judgments of item performance by the Nedelsky method were studied. Five university-level instructors predicting the performance of minimally competent candidates on a mathematics examination were fairly consistent in their assessments regardless of length or difficulty of the test. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: