Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHuebner, E. Scott
TitelErrors in Decision-Making: A Comparison of School Psychologists' Interpretations of Grade Equivalents, Percentiles, and Deviation IQs.
QuelleIn: School Psychology Review, 18 (1989) 1, S.51-55Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Decision Making; Error Patterns; Grade Equivalent Scores; Intelligence Quotient; Misconceptions; Norm Referenced Tests; Prognostic Tests; School Psychologists; Test Interpretation
AbstractFifty-six school psychologists reviewed a hypothetical case study designed to investigate their interpretations of different norm-referenced test scores. Subjects were more likely to recommend special education programs for normal students when percentile scores were used. School psychologists need to become more familiar with the properties of percentile scores. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: