Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMickelson, Roslyn Arlin
TitelWhy Does Jane Read and Write So Well? The Anomaly of Women's Achievement.
QuelleIn: Sociology of Education, 62 (1989) 1, S.47-63Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Educational Attitudes; Educational Benefits; Educational Mobility; Females; Feminism; Sex Differences; Social Science Research; Socialization; Statistical Data; Womens Education; Womens Studies
AbstractAnalyzes the anomaly of why women continue to seek higher education and excel even though future payoff is poor. Examines four hypotheses: reference-group theory; social powerlessness; belief that barriers to success have been removed; and sex-role socialization. Presents empirical evidence to assess each hypothesis. (SLM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: