Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIlardi, Barbara C.; Bridges, Lisa J.
TitelGender Differences in Self-Esteem Processes as Rated by Teachers and Students.
QuelleIn: Sex Roles, 18 (1988) 5-6, S.333-42Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Ability; Children; Elementary Education; Evaluation Methods; Females; Self Esteem; Self Evaluation (Individuals); Sex Differences; Teacher Evaluation; Test Results
AbstractStudy of 112 grade 4 and 6 children reveals that girls are less likely than boys to underrate their abilities assessed by test scores, but more likely to underrate teacher assessments of competence. Teachers rate boys who underrate themselves lower than they do boys who overrate themselves, but do the reverse for girls. (Author/BJV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: