Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGardner, Howard
TitelThe Theory of Multiple Intelligences.
QuelleIn: Annals of Dyslexia, 37 (1987), S.19-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChild Development; Cognitive Development; Developmental Psychology; Early Childhood Education; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Gifted; Intelligence; Intelligence Tests; Learning Disabilities; Multiple Intelligences
AbstractThe multiple intelligence theory is based on cultural contexts, biological analysis, developmental theories, and a vertical theory of faculties. Seven intelligences are identified: linguistic, logical mathematical, musical, spatial, bodily kinesthetic, interpersonal, and intrapersonal. The theory's educational implications are described, referencing work with gifted children and those with learning problems. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: