Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enParsons, Jim; Jones, Carolyn
TitelCan Research Ever Really Be Objective?
QuelleIn: Social Studies Teacher, 8 (1987) 4, S.3Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Ability Grouping; Educational Philosophy; Educational Research; Educational Theories; Experience; Objectivity; Reader Response; Reader Text Relationship; Research Problems; Secondary Education; Social Studies; Canada (Edmonton)
AbstractDiscusses how the authors' review of literature on ability grouping prompted them to look closer at the objectivity of research in general. Concludes that predispositions to specific topics of research, prompted by preexisting values and characteristics of the particular reader, affects the objectivity of the reader in interpreting research literature. (AEM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: