Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRaymond, Cindy L.; Benbow, Camilla Persson
TitelGender Differences in Mathematics: A Function of Parental Support and Student Sex Typing?
QuelleIn: Developmental Psychology, 22 (1986) 6, S.808-19Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChildren; Daughters; Fathers; Mathematics; Mothers; Parent Influence; Parent Participation; Questionnaires; Sex Bias; Sex Differences; Socialization; Sons; Student Attitudes; Verbal Communication
AbstractReports a study of mathematically and verbally talented children which investigated hypotheses that (1) mathematically related fields are sex typed as male domains and (2) parents give differential encouragement to sons and daughters in math. Results indicated that neither hypothesis related to current sex differences in mathematical reasoning ability for this group. (DR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: