Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBullis, Michael; Foss, Gilbert
TitelGuidelines for Assessing Job-Related Social Skills of Mildly Handicapped Students.
QuelleIn: Career Development for Exceptional Individuals, 9 (1986) 2, S.89-97Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Behavior Rating Scales; Decision Making; Interpersonal Competence; Job Skills; Mild Disabilities; Problem Solving; Social Cognition; Vocational Adjustment; Vocational Evaluation; Work Environment
AbstractEffective assessment of job-related social skills of mildly handicapped workers should consider three components of social competence: context, cognition, and performance. A comprehensive profile of social competence is best obtained through use of several assessment tools, such as: rating scales; role play; problem-solving tests; applied behavioral analysis; and knowledge-based tests. (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: