Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDeYoung, Alan J.
TitelEducational "Excellence" versus Teacher "Professionalism": Towards Some Conceptual Clarity
QuelleIn: Urban Review, 18 (1986) 1, S.71-84Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Educational Change; Educational Improvement; Participative Decision Making; Politics of Education; Professional Autonomy; Professional Recognition; School Community Relationship; Socioeconomic Influences; Teacher Participation; Teacher Role; Teaching Conditions
AbstractSince changing political, economic, and social forces determine the success of educationally innovative policies, there are limitations to the idea that formal education is a field built upon scientific and technical knowledge with teachers as its expert professionals. Various strategies for improving the autonomy and control of classroom educators are discussed. (Author/PS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: