Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHuebner, E. Scott
TitelThe Influence of Rural vs. Non-Rural Background and Setting Variables on Psychoeducational Expectations.
QuelleIn: Research in Rural Education, 3 (1985) 2, S.85-87Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Bias; Educational Assessment; Elementary Education; Expectation; Guidance Personnel; National Surveys; Rural Education; Rural Environment; Rural Urban Differences; School Psychologists; Socioeconomic Background; Stereotypes; Suburban Environment; Urban Education; Vocational Aptitude
AbstractSurveys 383 rural/urban/suburban school psychologists to evaluate influence of child's background, school setting, and psychologist's work setting on educational expectations for hypothetical case study child. Finds expectations not influenced by student's background or school setting. However, rural psychologists have higher academic/vocational expectancies for the child than do their urban counterparts. (LFL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: