Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWood, J. M.; Cooper, J.
TitelPermanent Part-Time Teaching: A New Way to Work in Secondary Schools.
QuelleIn: Journal of Educational Administration, 23 (1985) 1, S.23-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCost Effectiveness; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Labor Economics; Part Time Employment; Part Time Faculty; Teacher Attitudes; Teacher Employment; Teaching (Occupation); Teaching Load; Working Hours; Australia
AbstractInvestigates teacher perceptions of cost/benefits of permanent part-time teaching (PPTT) in Australian schools. A questionnaire gauged effects of PPTT on teachers' working conditions, the teacher employment market, school administration, and social interactions among teachers. Respondents overwhelmingly supported the introduction of PPTT in the region. (TE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: