Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRamey, Craig T.; Haskins, Ron
TitelThe Modification of Intelligence through Early Experience.
QuelleIn: Intelligence, 5 (1981) 1, S.5-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterControl Groups; Day Care; Developmental Programs; Early Experience; Educationally Disadvantaged; Experimental Groups; Infants; Intellectual Development; Intelligence Differences; Intelligence Quotient; Intelligence Tests; Intervention; Parent Child Relationship; Preschool Education; Bayley Scales of Infant Development; Stanford Binet Intelligence Scale; Wechsler Adult Intelligence Scale
AbstractInfants judged to be at risk for subnormal intellectual growth were randomly assigned to experimental and control groups which varied as to educational curriculum activities. Two types of evidence, group differences and parent-child IQ correlations, demonstrate the importance of early environments in intellectual development. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: