Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAshurst, Donald I.
TitelAssessment of Severely Handicapped. A Sequential-Developmental Approach to Educational Planning.
QuelleIn: Viewpoints in Teaching and Learning, 57 (1981) 1, S.64-73Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbstract Reasoning; Deaf Blind; Developmental Stages; Educational Diagnosis; Elementary Secondary Education; Learning Processes; Perceptual Motor Learning; Severe Disabilities; Special Education; Systems Approach
AbstractA sequential-developmental approach to the assessment of individuals from the earliest sensorimotor period through the level of abstract reasoning is discussed. The assessment is hierarchically sequenced and is concerned with how and why individuals process information. The assessment procedures provide practical data on levels of development. (JN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: