Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilson, Brent G.; Merrill, M. David
TitelGeneral-to-Detailed Sequencing of Concepts in a Taxonomy Is in General Agreement with Learning Hierarchy Analysis.
QuelleIn: Performance and Instruction, 19 (1980) 10, S.11-14Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Classification; Cognitive Processes; Concept Formation; Concept Teaching; Instructional Design; Learning Processes; Learning Theories; Models; Sequential Learning
AbstractShows how elaboration theory (ET) sequences the concepts in a taxonomy and argues that the product of an ET analysis is usually in general agreement with sequencing based on learning prerequisite relationships, and that ET sequencing of taxonomic concepts will not violate learning prerequisite relationships. (Author/MER)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: