Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZeichner, Kenneth M.
TitelMyths and Realities: Field-Based Experiences in Preservice Teacher Education.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 31 (1980) 6, S.45-49Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Environment; Classroom Observation Techniques; Cooperating Teachers; Educational Research; Field Experience Programs; Higher Education; Preservice Teacher Education; Student Teachers; Teacher Behavior; Teacher Education Programs; Teaching Experience
AbstractTwo myths concerning the value of preservice field-based experience are explored: (1) Practical school experience contributes to the development of better teachers; and (2) Teacher education's institutional structures are totally coercive and students passively conform to school bureaucracies' conservative norms. (JN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: