Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMacNeil, Richard D.
TitelThe Relationship of Cognitive Style and Instructional Style to the Learning Performance of Undergraduate Students.
QuelleIn: Journal of Educational Research, 73 (1980) 6, S.354-59Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Cognitive Style; Discovery Learning; Higher Education; Interaction; Learning Processes; Teaching Styles; Undergraduate Students
AbstractThe field dependent and independent dimensions of cognitive style focus on the individual's ability to perceive and manipulate a figure with or without a background. Research suggests that field dependence or independence does not significantly interact with expository or discovery teaching styles to heighten achievement. (Author/CMJ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: